Indiansk visdom - Printed in China

Native American Wisdom, är en liten bok jag köpt i Arizona. Den är så fin och innehåller så mycket indiansk visdom som ”There is no death. Only a change of worlds”, (1786 – 1866). Men jag kände ett visst motstånd för att köpa den för den var som alla vykort och annat i USA ”Printed in China”.
Kunde inte amerikanerna göra något själva? Tydligen inte, inte på västkusten i alla fall, inte i Arizona… men i New York hittade jag faktiskt en t-shirt, som jag köpte för den var ”Made in USA”.
Detta tror jag säger mer än man anar om valutgången… Den amerikanska drömmen och ”Make America great again”, det gör man inte genom all import.
Hörde talet av Trump, ett mycket fint tal där han började med att tacka sin motståndare för hennes arbete och lovade att bli president för alla, demokrater som republikaner. Det lät inte som den Trump vi hört i valrörelsen.
Och så måste man naturligtvis ifrågasätta opinionsundersökningarna. ”Hillary leder med 90 procent” skrev Expressen i natt. Likadant var det med Brexit, då etablissemanget bara stod och gapade.
Ja, börserna går ned. I dag. I vår tv ser alla ut som de skulle på begravning. Reinfeldt pratar att mobilisera och organisera mot hatet. Det mesta hat jag hört i dag kommer faktiskt från honom…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0