Vad en taxichaufför i Arizona berättar

En taxi till hotellet fick det bli när jag i kvällningen kom jag till den vackra flygplatsen i Tucson. Taxichauffören var från Spanien, pensionerad journalist men körde taxi för då träffade han så många intressanta personer, sa han. Jag berättade att 1000 personer från 60 länder väntades till konferensen Science of Consciousness och det gladde honom, då skulle han träffa många intressanta människor.
Han hade skjutsat människor från alla religioner, själv var han katolik. Han berättade att han kört islamister och förklarat att han hedrar profeten Muhammed, men han tillber Jesus, som gjorde gott, botade sjuka och uppstod från de döda. Detta dugde inte åt islamisterna som skulle skära halsen av honom för att han inte tillbad Muhammed. Men Muhammed hade ju gift sig med småflickor, haft flera fruar som ägodelar och inte gjort något gott.
De sprider bara hat mot alla som inte delar deras tro, och de har flera fruar som får massor med barn. Om 10 -20 år har de tagit över världen, det blir synd om våra barn och barnbarn, sa taxichauffören. Det kom massor med somalier till Spanien och nu har det kommit islamister hit till Tucson också, sa han.
Detta var vad en taxichaufför i Arizona berättade. Brukar alltid lyssna till taxichaufför för de är de människor som får flest intryck…
Men på hotellet var jag inte bokad (någon miss tydligen) utan ägaren till resorten körde mig i sin egen bil till ett annat hotell i närheten. Jag fick också berätta om medvetande och det imponerade tydligen på honom. Han frågade om jag ville ha något att äta eller om jag ville sova. Efter 24 vakna timmar ville jag bara sova…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0