Deepaks bilder och hjärnan i magen

Mellan hägg och syren känns det verkligen som om jag landat efter den fantastiska konferensen i Tucson, bokföring och etiknämnd här hemma. Första dagen började med Alexander Graur, Musik och Consciousness. Visst är det så att varenda cell minns dofter och musik…
På kvällen var det Super Genes med Deepak Chopra och Rudolph Tanzi. Deepak hade exakt samma bilder och samma exempel som jag hade på min poster. Detta måste jag bara uppmärksamma, så jag ställer mig i frågeställarnas kö och hälsar alla (minst 300) välkomna till min poster på fredag. Posterns namn: ”Can Consciouness Influence our Epigenetics and can Epigenetics Influence our Consciousness” med samma bilder och ”the Dutch Hongerwinter”, mössen och sambandet mellan ”brain and gut” som Deepak hade.
Det var bara det att när jag sade “brain” höll jag handen över min mage för att sedan höja den till huvudet när jag sade “gut” och när jag lyfte handen slog jag till mikrofonen så den hamnade på golvet… Ibland går det litet för fort…
Skratt följde… Inte nog med att jag hade hjärnan i magen jag pajade micken också…
En rappare som sammanfattade dagen avslutade med ”The Swedish girl did it”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0