Tröttande - det man inte gjort

 
Tänk att det skall vara så jobbigt det man inte har gjort… Varenda dag tittade jag på julgardinerna och konstaterade att nu skulle de ner. Men icke… I fjol bytte jag ju i mitten på januari, i år fick de vara hela februari också. Ja, det var ju inga tomtar på dem, även om ”julen varar till påska”. Men vips var de bytta!
Jag har kommit i ett negativt penningflöde också. När jag äntligen hade löst min biljett till Tucson stod det ju 2 april på den i stället för 23! Götapetter också, lyckas få det rättat men det kostade 1755 kr extra. Det var tydligen dyrare att åka den 23 april. Sedan fick jag en påminnelse från ett postorderföretag. Jag betalar ju alltid via kortet när jag handlar, så det tänkte jag slänga men besinnar mig och frågar. Jo, det var allt så, de hade inte dragit på något kort utan fakturan var med i paketet… Slängd naturligtvis, så det var bara att snällt betala.
Sedan kom det en fraktfaktura, extrafrakt på böcker skickade från Skåne, för jag hade inte varit hemma. Restskatten har jag betalat också från mitt numera magra konto. Undrar vad mera det kan bli? Något som man inte i sin vildaste fantasi kan komma på att man är skyldig!
Nej, nu får jag inte bli negativ för då lever man sju år mindre än om man är positiv.
En skrämd sol tittar nästan fram, milt är det men snö. Och till lördag skall jag på Filippamässan i Svanskog och sälja böcker. Tänk Rosa skall komma hem till Svanskog!
www.ingridfredriksson.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0