Schas bockar, nu går vi mot ljusare tider

I dag är det tjugondedag jul eller tjugonde Knut som man säger, och då skall julen ut. Och nu kändes det helt rätt! Var sak har sin tid heter det ju. Så schas iväg med er änglar, tomtar, bockar och grisar.
Det låter väl hemskt att schasa på änglarna, men julänglarna liksom tomtarna är noggrant inslagna och får vila sig tills december. Litet mörkt på natten blir det allt utan adventsljusstakarna, men vi går mot ljusare tider!
Jag är ingen vintervän men i dag var det riktigt vackert ute i solen också. Och sedan är jag nöjd med mina göromål. Det brukar jag inte vara, man tror ju att man skall hinna så mycket och att allting skall gå fortare ju äldre man blir, jag har liksom inte fattat att det nog går åt andra hållet…
Ja löpbandet tittar uppfordrande på mig, men det står jag ut med. Nu går det ju inte att springa på byvägen på grund av snö och is.( Ha ha) Men jag har i alla fall skickat maliet till Marilyn Schlitz, IONS, som ju är grundat av månvandraren Edgar Mitchell, han som hade telepatisk kontakt med svensken Olof Jönsson. Och så fick jag i höstas ett önskemål från en vetenskaplig tidskrift att skriva en artikel.
Jag har ju inga som helst förhoppningar på att den blir godtagen, men det var i alla fall riktigt roligt, och kan ni tänka er, datorn blev på riktigt gott humör, så jag fick ordning på referenserna också – ja först var det ju romerska siffror med plötsligt lydde den mig så det blev svenska som egentligen är arabiska.
Datasonen klarade sig från support i dag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0