Accepterad för Tucson!

Hurra! I går kväll kom meddelandet från Tucson att mitt abstrakt var antaget för en posterpresentation och ev. ett föredrag under konferensen Science of Consciousness i slutet av april. Så nu får jag nog finputsa epigenetiken. Jag hoppas alla bra gener kopplas på och de dåliga kopplas bort. Det kommer ju hela tiden något nytt. I Vetenskapens Värld i kväll får vi höra vad som hände innan vi var födda.
Konferensen skall i år hållas på Loewes Ventana Canyon Resort, en jättefin konferensanläggning bland ormar och ödlor halvvägs uppe i bergen där jag var 2012, tror jag. Ja, skallerormarna är bara ute när det är mörkt (och man letar toaletter i buskarna) men en svart rackare, tjock som armen, såg jag allt. På konferensanläggningen fanns det en del småaffärer – inte billiga precis. Jag kommer ihåg att jag skulle köpa presenter men inget passade när jag kom hem…
Jag har inte bestämt mig om jag skall åka än… jo, det har jag nog! Men skall jag åka till San Francisco eller Los Angeles och byta eller skall jag byta i New York och Dallas eller Houston och se på södra USAs bördiga jordbruk? Flygen försöker flyga kortaste sträckan över klotet så det blir Grönland, ner över Chicago och snön i Denver, men jag vill se odlad mark i stället… SAS har direktflyg till Los Angeles och det låter ju roligt, för där har jag aldrig varit, men jag misstänker att de flyger en nordlig bana som de gör till San Francisco. Helst skulle jag vilja ha direktflyg till Dallas för byte till Tucson… Ja, vi får se hur det blir.
Deepak Chopra medverkar bland många andra varav en del är medförfattare i mina böcker om medvetande. Det var förra gången i Canyon Resort som ag träffade Menas Kafatos, Deepaks medförfattare som sedan blev min medförfattare. Ja, jag har nog tur ibland… Och tur som får vara författare och åka på konferenser. Men först måste all bokföring och alla deklarationer vara klara!
På heder och samvete!

Kommentarer
Postat av: Erik Andersson

Lycka till med resan och Ditt uppdrag!

2016-02-01 @ 21:44:56
Postat av: ingridfredriksson

Tack Erik!

2016-02-14 @ 12:18:16
URL: http://ingridfredriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0