The same procedure every year

Ja, det blev lussekatter i år också. Nu gjorde jag efter alla konstens regler och rörde ned smör som jag haft i rumsvärmen i degen. Jag blötlade russinen och löste upp saffranet i litet cognac – inte tvärt om som jag gjorde i fjol. ( Men russin i cognac var faktiskt rätt gott). Jag penslade de färdigstekta katterna med ägg, de jäste upp perfekt. Mjau.
Enda missen (!) i år fick jag se när jag skulle ställa in mjölet jag haft till utbakning – rågsikt! Så hälsosamt har jag inte bakat lussekatter förut! Men det kändes inte på smaken som väl var.
Annars är det som det brukar före jul då jag brukar försöka att hinna med vad jag inte gjort under året - och det är allt en hel del det. Sedan skall jag till Uppsala på etikprövningsnämnd och har några dm handlingar att läsa in. Och så är det momsbokföring… Inte blir det precis ledigt under jul heller. Jag kan fortfarande inte minnas en jul då jag INTE suttit med preliminärt årsbokslut för att veta hur företagen ligger till.
Jag är bara så tacksam att jag får vara frisk, då skall man inte klaga… I januari skall jag ta det litet lugnare och jobba med ”Den tredje boken om consciousness”. I dag fick jag julkort, eller julbrev, från Stanley Krippner, Oakland, soliga Kalifornien. Jag får maila ett julbrev tillbaka – jag hinner väl få det klart före jul. Annars blir det till nästa jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0