Sanningen är sällan PK

Nu fick jag allt med brorsan också – eller var det kanske syrran – på denna suddiga bild. Jag tycker i alla fall att det är väldigt roligt att ha harar på tomten. Det är väl något jag har fått med mig sedan barndomen för jag har ett vagt minne av en harmamma och hennes små när jag var barn.
Annars går vi mot höst… Om hösten tycker jag inte. När man inte tycker om en sak är det lätt att det drar med sig fler saker, som när vänstern tycker att invandringen är så positiv och skapar 100.000 nya jobb för Sverige. Men det är ju skattebetalda jobb, som betalas av dig och mig och inte av exporterade varor precis. Fråga Jan Emanuel eller Bert Karlsson vem som betalar dem.
Allt fler pensionärer lever i dag under fattigdomsgränsen efter att ha arbetat och betalat skatt ett helt arbetsliv. Många äldre stockholmare får mat av frivilligorganisationer.
Hade någon för 10 år sedan sagt att det skulle sitta tiggare utanför våra sjukhus och utanför affärerna hade vi ju vägrat att tro på detta…
Och kyrkan sedan, när jag ändå håller på, rekordmånga lämnar i dag kyrkan, en kyrka som inte står upp för kristna värderingar. En kyrka som inte värnar de kristna som förföljs för sin tro.
Som Gunnar Hökmark skriver:
Runt omkring Israel finns rörelser som hatar Israel, som vill förgöra landet, utrota dess judiska människor, som agiterar grov antisemitism, som hatar demokratin inte bara i Israel, som anser att kvinnor är mindre värda och att mänskliga fri – och rättigheter inte är något som tillhör den enskilde. Iran. Saudiarabien. Syrien. Libyen. Irak. Jordanien. Jemen. Hizbollah. Hamas. Al Quaida. Halshuggningar. Stening. Korsfästningar. Ringaktning av kvinnor. Kriminalisering av homosexuella. Tortyr. Summariska avrättningar. Krig. Terror. Kärnvapenuppbyggnad. Hängning av homosexuella. Rätt till våldtäkt om man gifter sig med offret. Rätt till våldtäkt ändå. Våldtäkt inom äktenskapet. Minderåriga som tvingas gifta sig. Rättslöshet. Korruption. Maktmissbruk och diktatur.
Och nu, när kristna i Mellanöstern förföljs och massmördas är det likväl Israel som skuldbeläggs och demoniseras. Det är Israel – den enda demokratin och det enda fria samhället – som ska bojkottas. Och på fullt allvar menar den Svenska kyrkans ledning att de kristna som bär sitt kors synligt provocerar och manar till en kulturkamp, som om det vore fel att stå för kristna värden och motarbeta extremismen som ringaktar människolivet och hatar kristen eller judisk tro.
----
Så är det! Sanningen är sällan politiskt korrekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0