Djur har också känslor - Inte bara i Fablernas värld

Sommarveckorna bara flyr iväg, snart åker tornsvalorna också… Men man måste ju bara plocka bär denna bär-rika sommar. Det är ju så jättemycket blåbär- ja alla sorters bär faktiskt. Jag tänkte att jag skulle gå till mitt barndoms bärställe, där jag var i fjol, och väntade mig dignande blåbärsklasar.
Det blev en besvikelse… Det var flera som hittat dit i år. Nåja, jag får väl plocka på hemmaplan i alla fall.
Under sommaren lever jag alltmer med naturen och nu kan jag glädjas åt två harpaltar som betar på gräsmattan när inte skatorna mobbar dem förstås. Fladdermössen var kvar fick jag se förra veckan och nu när jag kikade ut en kväll med utslaget hår kom det två fladdermöss rakt mot mitt huvud. Man har ju hört gamla skräckhistorier om hur de trasslar in sig i ljust hår…
Världsläget och våldet skall vi bara inte tala om… En del har bekymmer om valet i USA också… kanske är det lättare att ta in än läget i Europa?
Vi har väl alla sett bilderna på det hemska djurplågeriet i Europa, som avslutas med halalslakt. Bra gjort av veterinären Beck-Friis att tala om att köper man svenskt kött bidrar man i alla fall inte till detta hemska.
Jag njuter med sonens kossor och försöker tala om för dem hur bra de har det. Ibland är det allt bra att vara svensk. Måtte ingen någonsin ta ifrån oss det, vare sig vi är människor eller kossor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0