Saker man inte kommer ihåg

Så var momsbokföringen gjord också. Ja, det har blivit en hel del gjort denna sommar trots att jag inte varit helt överens med min dator. Saker som man skrivit bara försvinner, men då har man inte sparat dem, säger datasonen. Jodå, jag har sparat… tror jag i alla fall, men det blir bara borta.

Som Clarornas nyhetsbrev som jag skulle lägga ut på Clarornas hemsida. Men det gick ju inte… Jag försökt igen och igen, men då följde inga bilder med. Får väl vara med bilderna då, tänkte jag, men Lenas formulering på Clara Special diplomet var ju också ett foto som försvann, ja då skriver jag väl in det då… Det var bara det att när jag skrivit in det bara försvann det. Åts upp! Ja, då får det vara litet tokigt då. Undrar om inte datorn snart är mätt nu, eller hur mycket orkar den äta upp?

Sedan har jag bekymmer med lösenorden. De finns väl i pärmen med lösenord, säger datasonen. Det är bara det att någon sådan pärm hittar jag inte… Jo, jag vet, man skall spara, speciellt lösenorden. Men det tror man att man kommer ihåg. Det är ungefär som när man lägger ner saker i frysboxen. Det där kommer jag väl ihåg…

Sedan när det gått ett par dagar står man där med ett omärkt paket och kan inte för sitt liv förstå vad det är. Ja, jag skall bättra mig! Än så länge kommer jag ihåg vad jag heter i alla fall! Och nästa vecka är det bokmässa. Hoppas att åtminstone den ena av mina böcker kommer innan dess… Jag skall ju prata om den på torsdag och på söndag blir det nästa.

Sedan blir det snart oktober...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0