I år skall jag jogga över Golden Gate

Här är det höst nu, men Kaliforniens sol hägrar… På lördag skall jag delta i Säffle Bokmässa med en av mina nya böcker men tidigt på måndag morgon bär det iväg… Till San Francisco och vidare till SAND konferensen i San Jose.
Första natten stannar jag på ett hotell jag varit på i fjol och sedan har jag funderat på hur jag skall göra bron den här gången. Jag tror jag skall ta joggingskorna med mig och jogga över… Första gången cyklade jag ju, men jag hyrde ju cykel alldeles för tidigt, på Market Street, så jag höll på att aldrig komma fram… Jag hade ju inte cyklat på 30 år heller så jag trodde att jag glömt bort att cykla… Inte gick det att trampa baklänges heller när man skulle bromsa… Ja litet rädd var jag allt och det var nog människorna på trottoarerna också.
I fjol gick jag. Det tog en hel, ja åtminstone halv, dag att komma fram och det slet faktiskt på skorna… Nu har jag bestämt mig! I år skall jag ta bussen 10 eller 28 och sedan jogga över Golden Gate.
Sedan tar jag tåget genom Silicon Valley ner till San Jose och konferensen. Jag är så glad att ha mina båda nya böcker med mig. Ja, om de nu kommer fram förstås för jag har skickat dem i förväg…
När jag skickade Aspects of Consciousness till Indien fastnade de i tullen, men paketet med böckerna kom fram samtidigt som Deepak Chopra pratade. Jag tog upp en bok för att ge honom, han hade hört om den sa han. När jag kom tillbaka dit jag lagt böckerna var de borta… Ja, det var en amerikan som pliktskyldigast frågade om de kostade $ 40, som det stod på lappen. Men de 20 andra var väck… Ja, de fick i alla fall spridning! Och det säger väl en del om mitt sätt att göra affärer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0