Bokrelease, kontakt men besvärligt med tider

Bokrelease i på Universitetet i Örebro och Skypekontakt med medförfattare har det varit sedan jag kom hem. Det är ju en fantastisk teknik vi har egentligen, via Skype kan folk från hela världen ”träffas”, se och prata med varandra.
Men Richard Amoroso var i Tokio 9 timmar före oss, Janet McIntyre bor södra Australien 11 timmar före Sverige, Amna Alfaki var i Sudan, 2 timmar före och Menas Kafatos var i Kalifornien 9 timmar efter oss. John Grandy bor i New York, 6 timmar efter, han måste arbeta, men det var rätt intressant att kunna sammanföra människor från hela världen. Vår medförfattare Allan Emrén hade åkt bil från Alingsås och Jan Pilotti och Lars-Eric Uneståhl hörde ju till arrangörerna.
Jag tänkte ju jag skulle berätta om min joggingtur över bron och hur jag sedan åkte buss vidare till härliga Sausalito. Min kära broder som brukar ta med en vattenflaska med och lägga ut efter vägen här i Sillerud, beklagade att han inte lagt ut något vatten denna gång…
Sprang i famnen på Golden Gate-jobbare, som hoppades att jag skulle komma tillbaka nästa år. Så gjorde också damen i den lokala affären.
I Sausalito ångrade jag att jag inte tagit med mer pengar eller kreditkortet, där var så mycket fina presenter att köpa och jag hade ju bara denna dag på mig innan konferensen började.
Väl ”hemma” på hotellet duschar jag och byter om och går sedan van Ness ner till Fortet, Fisherman´s Wharf och havet där en dam badade med kläderna på i fjol…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0