Moms, deklarationer och flyg

Lönnarna blommar fortfarande. Det har nog sina fördelar med kyligt och ruggigt väder i alla fall! Först i går såg jag den första svalan. ”En svala gör ingen sommar, men kommer det två så kan man så” hette det i bondepraktikan. Men nu är det länge sedan det var sått färdigt.
Och göken skall ju komma strax efter svalan, men han väntar nog på litet värme… Sedan är det tornsvalorna eller tornseglarna som kommer mellan 20 maj och7 juni beroende på väderlek. Då är det sommar i tre månader! Sedan åker de tillbaka till Afrika.
Själv har jag haft deklarationer och bokföring så det står mig upp i halsen. Att man an bli så trött av att sitta vid ett skrivbord! Jo, det skall finnas ett skrivbord under alla papper…
I går planterade jag i alla fall om mina utepelargonior och kom sedan iväg på den dryga milen. Jag kan bara inte begripa att det måste ta så lång tid! Men frisk vårluft fick jag i alla fall!
Vårluft får också sonens Highland Cattle. En del brukar komma till gärdesgården när de får se mig, alltid kan jag hämta litet bröd eller annat godis åt dem.
Och så har jag beställt flyg till Helsingfors, där Toward a Science of Consciousness konferensen går av stapeln i början på juni. Det blev Finn Air för de var billigast. Jag flög ju med dem när jag var på konferensen i Indien, så det skall nog gå bra. Jag har också postern klar (tror jag), men nu skall jag försöka få den kopierad också!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Bilden på djuren är fin!

Svar: Tackar!
Ingrid Fredriksson

2015-05-10 @ 17:06:24
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0