Kärringtänder, myror, kor och vetenskap

Fem grader varmt, regn och blåst, ja det är sköna maj det! Men det blev i alla fall något bättre fram på eftermiddagen så man kunde våga sig ut. Jag försöker ju komma över lättjan och försöker springa litet också. Då får man endorfiner och känner sig så himla nöjd efteråt! Och göken hörde jag också, men bara ett enda ko- ko.
Och vädret är väl inte att klaga på egentligen för tänk vad mycket längre våren blir på det här viset. Tulpanerna står likadana vecka efter vecka och i dag såg jag svartkämpar och knoppar av kärringtand. Myrorna har också brått. Hjälpsamma är de också. Tre myror drog en lång träbit över vägen. Två gick baklänges och en sköt på. Hade det varit politiker ger jag mig katten på att alla dragit åt varsitt håll!
Innan jag sprang iväg fick jag ett mail från Lisa på SAND (Science and Nonduality Conference) med ett grattis. Mitt abstract var nämligen godkänt för en poster på konferensen i slutet av oktober i San Jose. Blir det någon jordbävning i San Francisco? Nej, inte den veckan…
Korna är också rätt nöjda, men detta är inte rättvist, vi får bara äta ensilagebalar vi, medan damerna från Katrineholm får grönare gräs… Ja, det där med rättvisa det är svårt det! Muu…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0