Sommar i Helsingfors?????

Det har varit mycket nu… I måndags var Clarorna inbjudna till kafferep hos Katrin och Josefin.

Vilket kafferep sedan! Och så fick vi ju reda på vad de sysslar med. Josefin har företaget Wallentino – en liten och personlig kommunikationsbyrå. Katrin har flyttat till Årjäng från Örebro, och är ett levande bevis för att med en dator kan man arbeta också långt från kunderna.

I dag var det nationaldagsfirande på Claras torg i Årjäng. I kortegen från kyrkan marscherade man till Gruvöns musikkår med studenter, veteranbilar och allt upp till torget där en rad tal och prisutdelningar följde.

Clarapriset gick i år till Svensbyns skola. Och så var det förstås Clara Special som utdelades av Clarorna. Här vill jag tacka Lena Björfelt, som tillverkat både diplom och smycken till pristagarna Karin Svanqvist och Siv Johansson, för 50 års lyckosamt företagande i vår kommun. Tack Lena!

Nu bär det för min del av till Finland för deltagande i TSC konferensen. Jag mailade och frågade Carl Johan Calleman, ni vet den berömde författaren som skrivit om Maya kulturen, om vi skulle träffas i Helsingfors. Till svar fick jag ett högintressant kapitel som Carl Johan skrivit för min nästa bok, min tredje om medvetande. Nej, han kommer inte till Finland men nästa år kommer han till Tucson.

Hoppas att vi syns där…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0