Lätt lättöl och endorfiner

Sicket väder det har varit i dag! Inomhusväder hela dagen. I går kväll kom jag mig i alla fall ut på en liten joggingtur. Men nu hade taltrasten tystnat… Liksom göken, som höll på att gala de sista dagarna i juni. Rosorna blommade dock i syrenhäcken efter vägen. Ja, de växte faktiskt på utsidan av häcken så jag måste bara stanna upp ett tag och lukta på gammaldags rosor och på jasminen som en annan grannfru hade…
Nyttan med att försöka springa är att man känner sig så nöjd efteråt när de kroppsegna morfinerna, endorfinerna slår till. Det behövs nog många sådana denna regniga och svala sommar. Inga vilda djur såg jag heller i går, men i dag var det en liten hare på gräsmattan. Och sedan var det spår efter grävlingen i morse. Jag undrar bara om han är ute efter mördarsniglar eller om det är ölfällan som drar…
Ja, jag har laddat en fälla med lättöl, som sniglarna sedan drunknar i. I morse fick jag fylla på men under dagen har nog Vår Herre gjort ölet ännu lättare.
Men nu tittar solen fram litet försiktigt…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0