Energi på semesternivå

Min energi befinner sig på semesternivå. I juli vill jag inte göra någonting utan bara njuta av sommaren, vart den nu har tagit vägen? Ja, kvällarna är ju fortfarande ljusa, gräset växer och måsarna får laxrester och gammal potatissallad. Jag vet ju inte om det är bästa käket för måsungarna, men det är i alla fall bäst för mig.
I juli är det annars all världens aktiviteter på gång… Det är hästkrafter på gång i Årjäng, stortrav, musik och Gud vet allt. Det är för tur att det inte är jag som är arrangör till något för då bleve det inget alls – inte i juli i alla fall.
Inte ens skattemyndigheten tar riktig semester, de skall ju ha in skatt, arbetsgivaravgifter och moms, så det blir bokföring så semester det är. Det är bara solen och värmen som har tagit semester på riktigt verkar det som.
Men det var i alla fall sommar i några dagar förra veckan. Då korna badade, några kylde fötterna i källan och Blondie solbadade nere vid sjön. Precis så lat känner jag mig också…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0