Har hämtat en Pv 444 och en Ferguson Grålle hos Marja i Myrom

Nu har jag kommit hem efter att ha hämtat en PV 444 och en Ferguson Grålle på VÄRMLANDS MINSTA KONSTMUSEUM, hos Marja i Myrom. Ja fler bilder också... Jättefina bilder som skall bli illustrationer till "Mer om Rosa och korna på Lyckan", en uppföljning av "Rosa Lyckans ko".

Det är en sann berättelse om min barndoms kor, om allt som hänt de senaste 60 åren, sett ur en kos perspektiv. Från en tid då var och varannan person på landsbygden hade kor till nutid med bara några få procent kvar.

Men vad roligt det var att komma till Marja! Marja hade fått en ny idé i dag. En björkskog tog emot mig. Och så taxen förstås...

Uppför trappan var det en härlig djungel av träd där djuren växte fram. En kungsörn skulle trona i taket. Det var så levande alltsammans... levande som konstnären.

Marja berättade så jag höll på att bli kvar hela natten. "Inga problem. Du kan få sova tills i möra", sa Marja. Men nu är jag i alla fall hemma...

Annars har veckan varit litet blandad. Tonietta Walters, som jag hade mailkontakt med förra söndagen om hennes bidrag till min bok som hon var så glad för att få delta i, har plötsligt lämnat detta jordiska liv. Det var hjärtat som sa upp och hon tog sitt sista andetag omgiven av sin mor och syster. Sådant lämnar en i djup förstämning...

Då kan det vara bra att ha Marjas bilder att titta på. Hennes konst blir man glad av och det behöver folk, stora som små. Mer av Marja och mer av Marjas målningar på skolor och sjukhus till att börja med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0