Rimmad julafton

Då var det julafton, då… Milt och gott väder har vi. Ja, ni får ursäkta mig, visserligen skall det vara lite rimmat på jul, men det räcker nog med att rimma julklapparna. Men visst ja, det skulle vi ju inte köpa några i år kom vi överens om. (Det var yngste sonen som föreslog detta, han tyckte väl att det blev för dyrt).
Snön lär komma på annandagen och då skall det bli i riklig mängd. Jag kommer ihåg på trettondagsafton förr, snöade det på trettondedagen skulle det bli 13 snöyror innan våren. Och det snöade alltid. Jag minns hur kyrkbilen körde fast i snödrivorna… Då hade det varit vinter l-ä-n-g-e. Nu blir det ju inte så lång vinter i alla fall. Så det är ingen idé att gå i ide, som bl. a. björnarna gör och då skall man ju äta upp sig först. Nu under julen har man förstås chansen…
Almanackan, ja jag köpte nu en ny för 2016 men den har jag nog städat bort. Jag hittar den väl nästa år, kanske. Nej, där var den minsann. Nej go vänner, det har varit ett händelserikt år, nu vill jag bara önska er alla EN RIKTIGT GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0