Hackad, älg och ärgiga ministrar

Älgjakt - då börjar även jag förstå att sommaren nog sjunger på sista versen. Men i år har jag blivit tvungen att erkänna att höstfärgerna varit vackra. Mellan regnskurarna har jag också sett till att sorkarna får mat - jag har planterat massor med tulpaner och tittat väldigt länge på förpackningarnas blommande tulpaner... det brukar vara de enda blommande tulpaner jag får se. Men man skall ju vara optimist, därför sätter jag nya varje år. Och någon gång skall väl karbid och Gud vet allt, göra litet verkan…

Sedan har jag reagerat mot nätmobbning i veckan. En kvinna skrev att hon skämdes för att ha gillat inlägget och tyckte jag var modig som reagerat och ett par fick den som skrivit att ta bort det mest stötande inlägget. Jag är väldigt tacksam mot dessa, som vågar gå emot i princip hela etablissemanget. Annars är det som sagt lättare att hålla med. Det gjorde jag i skolan för att jag inte vågade annat. Nu vågar jag!

Jag reagerar mot vad jag anser vara fel, som att miljöministern inte alls lever som hon lär. Grönt är ju bra, men när en miljöminister har grön diesel i tankarna är det något som ärgat igen. Vi har en Hamas eller jihad-minister också, som jag inte riktigt tycker hör hemma i en svensk regering. Ja, det är litet skillnad nu mot när ministrar fick avgå för att de inte betalade TV -avgift.

Nu är jag föga förvånande hackad igen, den här gången står det "Hacked by Wasim Syrian ~ syrian thunder". Jag visste när jag öppnade sidan att den skulle vara hackad!

Så är det, man känner på sig! Jag hör av mig igen till nästa söndag för då skall jag vara laddad för San Francisco, i dag känner jag mig laddad för ÄLG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0