Golden Gate och Sausalito

Oj, vad tiden går! I morron får jag lägga mig tidigt för natt till måndag skall jag med bussen till Oslo och sedan bär det iväg. Förhoppningsvis skall jag vara i närheten av Golden Gate på måndag eftermiddag, fast det är klart, jag åker mot tiden sju timmar så det blir nog på måndag-kvällen.

Litet roligt blir det allt, trots att jag får resa ensam, och routen egentligen planerats för att ha sällskap med mig. Jag flyger med SAS och mellanlandar i Köpenhamn, helt nytt för mig, och sedan går färden vidare hela vägen. Förmodligen blir det inte över södra Amerika, som är bördigt och en fröjd att se, utan på mer nordliga breddgrader med snö och is. Det blir liksom kortare sträcka då, eftersom jorden är rund…

Jag har ett par dagar i San Francisco innan konferensen i San Jose. Får väl se om jag tar någon buss däremellan, möjligen kan jag åka med någon shuttle också annars får jag väl vräka mig i en taxi. De har rätt hyggliga priser i USA faktiskt. Jag skall i alla fall besöka Sausalito, en liten by på andra sidan bron och kanske ta färjan till Alcatraz också. Sedan skall jag kolla Market Street om tjejen jag såg för fyra år sedan är kvar och damen med katten… Nej, förresten katten har nog gått hädan, han såg litet gammal ut redan då…

Sedan blir det konferensen! Där kommer jag att träffa Edgar Mitchell, månvandraren ni vet, Russell Targ och Manas Kafatos som båda två har skrivit i mina böcker. Jag har packat med några ex. men de väger ju så mycket…

Råkade också läsa om den försenade jordbävningen som väntar San Francisco. Mja, det var ju inte så lyckat, men den kan väl vänta ett tag till då… Ha det så bra, det skall jag försöka ha! Och huset är både bebott och bevakat om det var någon som trodde något annat... Sorry, men hackad och allt skall man tyvärr inte lita på någon...

Kommentarer
Postat av: Inga M

Vilken spännande resa! Hoppas du slipper jordbävningen och så vore det kul att kunna följa dig här eller på fb. Ha det gott!

2014-10-19 @ 12:39:48
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ingrid Fredriksson

Tack Inga,
Har inte haft tillgång till FB mer än några tillfällen och att vara uppkopplad på mobilen kostar skjortan, men nu har jag i alla fall landat hemma!

2014-11-03 @ 13:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0