Enda deltagaren från Sverige

Vilken fantastisk konferens! Jag träffade bl. a. Edgar Mitchell, (han som gick på månen), Russel Targ, som skrivit i min första bok, Aspects of Consciousness, och Menas Kafatos, en av medförfattarna i "Mysteries of Consciousness". Vi var deltagare från 26 länder och 35 stater och jag var den enda från Sverige.
Men det bästa med att resa är att komma hem!
Ja, resedagen blev ganska jobbig. Jag gick ju upp kl två - på natten - för att åka nattbussen från Årjäng till Oslo och sedan "flybussen" till Gardermoen. Inga problem med att "droppa" väskan, in genom kontrollen och vänta på SK 455 till Köpenhamn.
I Köpenhamn var planet till San Francisco försenat, avgång 12,25 var framflyttad till 14,50. V-ä-n-t-a-n. En bil lastades också. Kanske man skulle tagit den gamla Mercan med sig…
Lång flygtur, 11 timmar någonting tror jag att det var, men det var mest molnigt. Jag som alltid har fönsterplats men jag fick i alla fall se Golden Gatebrons belysning innan vi skulle landa. Förresten, vill man se det bördiga södra USA skall man mellanlanda i New York och Huston eller Dallas inte Chicago eller direkt till San Francisco.
Framme. Lång kö till inträdet till Amerika. Var allt i sin ordning? Jag hade ju checkat ESTA, men man vet ju aldrig…
Hade flygsällskap med en ung finländare. Gav honom "vistors card", som flygvärdinnan lämnat medan han sov, och tipsade om hur han skulle fylla i.
"Shuttle" till hotellet, men när jag kom fram på kvällen var jag ganska trött. Telefonen var försvunnen, likaså kappan som jag hängt in i garderoben och telefonen som låg som den skulle i väskan nästa morgon. Jag hade nog varit vaken i 28 timmar…
Gissa om sängen kändes skön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0