En sabotör...

I dag har jag varit fullt sysselsatt med att göra ingenting, men ändå fått en hel del uträttat. Dottern kom hem med sin pojkvän och hon hade ordnat euroväxling. Jättebra! Och pojkvännen var en fena på datorer och e-bay, så han hjälpte mig att beställa en New York Rangers tröja, som jag skall ge bort julklapp. Jag hade ju lovat att jag skulle titta efter en sådan tröja i New York, men hittade ingen när jag gick runt mellan femte avenyn och Times Square. Nu är det beställt och kommer om en vecka!
Som ni hör har det blivit en hel del uträttat utan att jag gjort något!
Apropå apostlahästar skall jag berätta när jag gick från hotellet uppför och nedför backar till Market Street och Ferry Building och vidare till Golden Gate bron. Nu hade jag som tur var hittat ecco-sandalerna, men det syntes på dem efteråt att de blev slitna. Vad långt det var! Jag hade ju cyklat en gång tidigare och gruvat mig för hur långt det var och det blev liksom inte kortare av att gå.
Jag kom inte fram till bron förrän klockan var 18, eller 6 pm, då det började skymma och ljusen tändas på bron. Vackert var det i alla fall. Sedan blev det bussar tillbaka till hotellet!
I går skickade jag abstrakten till Toward a Science of Consciousness 2015. Skönt att ha det gjort! Och jag fick det kontrolläst också innan jag skickade iväg det. Tack! Nu får vi se hur det går! Författaren Calleman blev ju refuserad, berättade han i Tucson. Hm…
I dag har det första adventsljuset tänts, men alla ljusstakarna lyser inte och inte ljusslingan heller… De lyste ju när de togs mer… någon måste således sabba dem under sommaren! Det lär vara likadant i hela Europa, fick jag reda på av en väninna. Hittelön utlovas för sommarsabotören!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0