Usable amaryllis och julrosor

Nu blommar inte bara krokus utan även julrosor ute. Inne blommar mina amaryllis. I fjol höst försökte jag få dem att blomma tidigare, så jag slutade vattna tidigt, före älgjakten var det. Vi delar ju in året i före och efter marknaden, "maten" här i Årjäng, samt före och efter älgjakta. Nu blev det alltså i god tid före älgjakta jag slutade vattna. Och, ta mig katten, någon blommade faktiskt till jul men de flesta höll fast vid den gamla vanan att blomma när det börjar våras. Blommor är ju alltid blommor även om de inte fogar sig efter ens önskemål.



Jag har varit till Åmål och hämtat mitt pass också denna vecka. Ett pass "lever" ju bara i fyra och ett halvt år numera för det måste vara ett halvårs giltighetstid kvar när resan slutar. Det var epigenetiksdoktorn som fick mig att kolla mitt pass sedan han talat om att han missat en resa där han skulle vara talare pga att passet inte höll måttet. Nu skall jag inte bli stoppad p g a passet i alla fall!



Jag har också gjort om mina "unusable" bilder till "usable" (datasonen har hjälpt mig), men jag har inte hört något om resultatet. Hoppas det duger nu! Tyvärr hinner inte Essays on Consciousness komma ut före Toward a Science of Consciousness - konferensen i Tucson i April, men jag har skrivit ett mail som jag ska skicka till McFarland, där jag vill ha ett reklamblad om boken. Många av medförfattarna kommer ju också till Tucson så det är verkligen rätt tillfälle.



Dagarna går och åren går. I dag har vi varit och grattat lilla Mikaela som nu fyllde moped. Mätt och go får jag nu fortsätta med mitt jobb vid datorn. Men vart tog solen vägen? Den lyser som vanligt med sin frånvaro…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0