Huvudlös fotokonst och kvigor på rymmen

De vackra dagarna går allt fortare. Vallmons och syrenernas blommor har fallit av men nattviolen doftar så förunderligt på kvällen. Jag har varit och simmat i veckan. Nja, inte i sjön utan i en förträfflig pol som avslutning på ett Clara-möte. Vi har det allt bra på våra möten!

Sedan har jag fått mail från Eve Isham, ni vet tjejen som inte kom med i "The Mysteries of Consciousness: Essays on Spacetime, Evolution and Well-Being". Hon undrade när hon skulle presentera sin uppsats för nästa bok, där hon kommer med. Alexander Graur har fått bilder från Tucson, och jag fick ett snällt svar där han berömde min fotokonst.
Den är ju inte så mycket att hurra över men litet bättre har det blivit sedan tonåren då jag brukade ta kort på folk utan huvud. Ja, de var inte huvudlösa från början, de bara blev det på mina foton...

Till helgen skall jag åka till Kungliga Hufvudstaden. Jag fick en inbjudan i Tucson och det lät faktiskt litet spännnande. Men vad händer i Stockholm 13 - 14 junì? Det var nästan tjii att få något ställe att sova på... Jag har aldrig gått bet förut och till sist lyckades det faktiskt.

Vi har haft litet ko-cirkus också. Bondesonens 70-tal djur (inte Higland-Cattle-kossorna) är flyttade till grönbete några kilometer härifrån, men när de flyttades blev ett par kalvar kvar så det blev litet oro i leden. Vi har fått åtta kvigor hit´och de hörde väl lockropen från sina gamla kompisar så de rymde. De återfanns på en åker minst en och en halv kilometer härifrån, bonde-sonen tar en hink med kraftfoder och de går snällt efter honom till hagen igen. Kalvarna är också återbördade till sina mammor så lugnet är återställt.

Måsarna, de barnlösa stackarna, har återupptagit "ruvningen" igen... jag tror ju inte att det finns några ägg i boet, tyvärr... men vad gör man inte som förälder.

I dag har vi också sett på ett kungligt dop. Jätteroligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0