Charlotte sjösatt!

Ä-n-t-l-i-g-e-n kom båten i sjön! Efter alla ansträngningar som jag bara kan vara tacksam för, sjösattes Charlotte idag. I fjol kom hon aldrig i, sommaren gick i alla fall, men det är allt något speciellt när att ha båten sjösatt när man bor vid sjön.

Sjösättningen gick bra... Ja, det är klart litet incidenter var det ju... men det hör ju till. När jag stod på båten med repet i högsta hugg och siktade in bryggan, drev båten bara ut en liten bit , så jag missade...

Det var i alla fall förvånansvärt varmt i vattnet, så det blev till att premiärbada på riktigt efteråt. Sedan ville jag nästan inte gå upp. Nu kommer det att bli badturer framöver. Om det fina vädret håller i sig förstås.

Annars är det semesterläge för närvarande. ja, jag har ju förstås köpt biljetter till San Francisco i slutet av oktober då SAND (Science and nonduality) konferensen går av stapeln i San Jose´. Förutom registrering till konferensen har jag bokat rum där och rum i San Francisco och så blir det en heldag i New York med Ellis Island där farfar steg i land för mer än 100 år sedan. Sedan blir det besök i Hoboken, där han bodde...

Men detta vet inte ressällskapet om ännu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0