Hackad hemsida och Petter Katt

Då har min hemsida blivit hackad då, HaCkEd By MRw8 HaCkEr, skype:mrv8hacker, står det i stället för mina boktitlar! Litet trött blir man allt på alla dessa skojare! Telefonen ringer, nästan dagligen är det en röst "från Microsoft som vill prata med mig för att jag skall ändra min computer så att de kan stjäla min identitet.

Mail från skatteverket talar om att jag har restskatt att få tillbaka och mail från bankerna vill komma över mina lösenord, osv. Det är nästan så att jag tycker att de som stal min välmatade väska i Stockholm åtminstone var ärliga tjuvar. De utgav sig ju inte för att vara något annat i alla fall…

Nej, nu måste jag tänka på något trevligare. Jag har nyss kommit hem från några roliga dagar i Stockholm och Uppsala med en shoppardag emellan. En hel dag i Stockholm då jag var ledig! Jätteroligt! Och ni skall veta att jag höll hårt i väskan denna gång!

Ute är det vårluft och avslutning på OS. Tråkigt att Hellner och Kalla drabbades av förkylning på slutet, men svenskarna har i alla fall gjort ett otroligt bra OS. Roligt att Södergren var bäste svensk på femmilen också, den gamle trotjänaren som alltid brukar ligga först och dra och sedan mot slutet blir han omåkt…

I går var det faktiskt Petter Katt- dagen. Det var min son, han som är bonde, som visste detta. Redan i en kalender från Karl den stores tid angives vårens början till detta datum, sammanhängande med solens inträde i ett nytt djurkretstecken. Även i svensk folktradition angives P. som första vårdag; man har sagt, att P. kastar den heta stenen i sjön, d.v.s. att isarna då börja töa underifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0