GOD JUL önskar hon med röda knän

Rudolf med röda mulen var det, ja… Själv liknar jag väl Rudolfina med röda knän. Jag brukar ju bona köksgolvet till jul. I går kväll skulle jag göra ren det först, men det var liksom inte så enkelt. Beväpnad med rotborste, Ajax och det rengöringsmedel som datasonen rekommenderat skred jag till verket.
Jag skrubbade fyrkant efter fyrkant. Skrapade och skurade… och skrapade och skurade… Tog en sopskyffel fylld med geggamojja och en till. Golvet var större än jag trodde. Jag fick nästan ge upp, torka upp och skölja golvet när klockan slog tolv.
När jag tog av mig byxorna följde skinnet på knäna med men det gjorde inte ont, då…
I dag är jag som sagt Rudolfina med onda och röda knän.
Jag fick hjälp av far i huset också. Han skulle torka köksskåpen. Men hu vad flammigt kylskåpet blev! -- Har du inte Ajax i hinken? Jo, det hade han "och litet grand ur den röda burken".
Den röda burken? Måst vara burken med Vanish, fläckborttagningsmedel! Luckorna blev allt när jag sköljt och torkat efter (i tysthet).
Ja, det var en liten skymt av julstöket det… Det är inte roligt att städa men roligt när det väl är gjort! Fläckborttagningsmedel rekommenderas inte! Locket var inte påskruvat heller utan pulvret ramlade ju ut när jag skulle kolla. Håvar upp det utspillda tillsammans med granbarr. Det är ju jul!
Jag har skickat julhälsningar till Afrika och Australien och fått svar också. Om du till äventyrs orkar läsa ända hit så önskar jag dig en riktigt GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Inga M

GOD JUL!

2014-12-23 @ 07:42:50
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0