Mo-dagen

Nu har jag och Rosa varit på Mo-dagen. - Har du en riktig ko med dig, frågade en granne, som också är ”granne” till ett femtiotal av sonens djur. – Nej, skrattade jag, det är mina böcker. Jag berättade om Rosa Lyckans ko, en sann historia om min barndoms kor och att mitt barndomshem hette Lyckan, eller Löcka, som man sa.
Marja i Myrom skulle givetvis ha varit med, men Marja var i Domkyrkan i Karlstad denna dag, där det var musik tillsammans med sonen David Engström och Marja skulle förstås måla live. Rosa hade hon med sig, jag hade signerat tre ex. skulle överlämnas till en dam från Karlstad. Men, när jag signerar blir det bara med en dålig namnteckning, Marja ritar ett nytt motiv för varje bok hon!
Me det var roligt att vara på Mo-dagen! Jag träffade gamla skolkamrater som jag inte sett sedan dess. Förste ko-köpare var Bengt, som jag faktiskt var litet förtjust i på den tiden det begav sig, sen kom Sonja, som kände igen mig från folkhögskolan i Färgelanda och så kom Maj från sjuan. Att få träffas efter alla år! Maj bad jag om förlåtelse, för att jag hade inte haft kurage att ta hennes parti i skolan och det har suttit som en tagg i hjärtat i alla år. Underbart att få träffas och rätta till misstag efter alla år! Men mobbning bär man med sig hela livet! Och mobbning förekommer minsann inte bara på Lundsberg!
Jag fick även sälja av mina ”riktiga” böcker, ja, alla handlar ju om verklighet, men lite mer eller mindre självklart. Men det var roligt att i Mo få sälja ”Aspect of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind”. Och Mo-dagen har ju verkligen blivit något stort. “De är på väg att ta över Årjängs marknad”, som någon sade. Jag ångrar nästan att jag inte tackade ja till att få köra T-Ford dit. Men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen ”östom åsen”…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0