Indien - mellan hägg och syren i Sverige

Solen skiner, göken gal och fruktträden blommar. Mellan hägg och syren... när skomakaren tog semester. Denna vackraste tid skall jag åka till Holland en vecka på en konferens, Science and Non-Duality i Doorn. Tåg till Doorn skall gå under Shiphol, flygplatsen i Amsterdam, det är bara att hoppas att man kommer med! Från stationen i Driebergen-Zeist får jag som talare gratis taxi till hotellet. Men gick allt bra i Indien skall det väl gå vägen här också... men jag är ju inte klar med min berättelse från Indien ännu! Jag är fortfarande kvar på Dayalbagh lodge...
Börjar packa på lördag kväll och hela söndagen är fri!
Möter Russell Herbert när jag skall gå ut på ”stan” en sista gång. Russell skall ta ut pengar och visar mig på en ”bra” elstolpe att fotografera. Går upp till universitetet, vänta… här var vägen där jag mötte en massa fösta kor i veckan…
Vid vägens ände, när jag skulle vända får jag syn på djuren. Här var det en hel farm! Ungdjur och kalvar och kor, samt familjen förstås. Blev visad runt, jätteroligt, men gammelkon var allt litet misstänksam och bölade. Jag såg väl litet främmande ut förstås. Fodret var hackat av det som samlats in på fälten och två småpojkar pekades ut som jätteduktiga på att mjölka korna. Jag tackar familjen som så välvilligt visat sin farm och går tillbaka till hotellet.
Väl ”hemma” igen går jag ned för att kolla mailen. Det tar sin tid… Och då kommer Russel ned, Russell som visar sig vara lärare i TM, jag hade ju inte läst på hans kort… Han hade sin ”pillow”, kudde med sig, för den sov han så gott på. Nu skulle han flyga till Amsterdam, övernatta där för att sedan flyga vidare till Houston. Men, sa jag, människor från San Francisco flyger ju österut i stället… Ja, men det blir skillnad, sa Russell. Det är alltså lika långt, på motsatta sidan om man så vill, mellan Indien och Arizona åt vilket håll man åker, öst eller väst. Han fick tips om att åka Airport Express från Delhi, den snabbaste vägen till flygplatsen.
Allesammans stod och vinkade när han åkte i väg i sin taxi…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0