Till och med träden höll varandra i hand

Sonen som är bonde har en sambo, som var här igår, så också datasonen. I morse ringer jag sambon, då blev hon hämtad vid sjukhuset. Bilen hon och datasonen åkt med i natt hade kört på ett rådjur och voltat fyra gånger. Tack och lov fick alla bara lindriga skador, ja han som körde fick ett armbrott, men ändå…
Själv tänkte jag fortsätts skriva litet mer om Hollandsresan.
Väl framme i Driebergen-Zeist, skulle jag försöka ringa till hotellet efter bil, jag var ju som talare lovad fri bil… men tji, det gick inte! Det var ingen täckning. Taxichaufförerna som stod och tittade på vädrande förstås morgonluft. Jag fick allt krypa in i en taxi och åka till hotellet, och betala räkningen själv…
Efter en liten stund var vi framme vid det fina konferenshotellet, där till och med träden höll varandra i hand. Mitt rum var så nära konferensen man bara kan komma. Men på detta excellenta konferenshotell fanns det ingen duschtvål, inget schampo eller tandkräm – till skillnad från hotellen i Indien. Men kranvattnet var drickbart!
Första dagen talade Stuart Hameroff, denna gång ensam, inte i sällskap med Sir Roger Penrose eller Deepak Chopra. Tror han hade några nya bilder och Hameroff kan man höra om och om igen… jag träffade honom sedan när jag gick vilse i skogen… Där satt Stuart på en bänk och han visste så klart åt vilket håll hotellet låg. Nästan den enda skog som finns i hela Holland ligger runt detta hotell men lika väl lyckades jag gå vilse där varenda gång… jag som är van att vandra i Värmlands- och Dalslandsskogarna… Det var nog något skrömt med denna skog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0