På väg till Driebergen-Zeist

Det var något konstigt ljud i bilen… Det blev bara värre och värre… Vi stannar för att kolla. Punktering!!!!! och jag som skulle till Oslobussen f v b till Gardermoen och Amsterdam! Vad gör man?

Hade jag varit ensam hade jag förmodligen rivit mitt huvud allt medan planet gått till Holland, men min man rycker fram reservdäcket och byter däck med en hastighet som kunde fått montörerna på Monzabanan gröna av avund.

Vid gallerian i Oslo står en SAS flygbuss, bara att kliva på. Jag köpte t o r biljett för jag skulle ju hem också. Vad bra, chauffören tog betalt direkt och jag kunde betala med euro, som jag sparat sedan Indienresan, då vi mellanlandade i Helsingsfors, finländare har ju som bekant euro.

På Gardermoen var det lätt att hitta SAS-disken, bara att ”droppa” väskan för checkat in hade jag ju gjort hemifrån via datorn. Vad lätt jag kände mig! Fick litet tid över att kolla utbudet av varor. Finfin lax, men det var ju inget man kunde ta med sig till Holland. Däremot SNÖ, smycken till billigt pris. Hmm… blev ett par örhängen, som ju inte vägde något.

Väl framme i Schiphol kom min väska nästan först på bandet, men vad gör jag nu? Jo, informationsdisken för tåg fungerade jättebra. Jag fick min biljett till Driebergen-Zeist, 45 min tågresa för det mesta jämsides med en kanal där de långa pråmarna med last av en massa containrar och bilar gick i strid ström. Tala om miljövänliga transporter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0