Run, so they not Find us

Så har jag då skickat iväg ett paket med böcker till Agra i Indien, ett paket adresserat till mig själv. Det tar cirka 10 dagar för ett paket att nå Indien och om 10 dagar, med litet marginal, skall jag också vara där. Väldigt skönt att slippa dra på nästan 10 kilo böcker, även om det är ”Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind.
Sedan har jag undertecknat och skickat mitt andra kontrakt till McFarland i North Carolina. De hade sänkt royaltyn för böcker med många författare, men efter en diskussion fick jag godta att de inte kunde göra något undantag för mig. Men fem procent delat med 15 författare blir inte så mycket… Det gäller att hoppas på god försäljning, för det är mängden som gör det, sa bonden som förlorade 10 kronor på varje uppfödd gris…
Då kom jag att tänka på den europeiska matskandalen, där hästkött märkts om till nötkött. I och för sig är det ju inte farligt att äta hästkött, men vad man reagerar över är ju den avsiktliga och bedrägliga felmärkningen. För hundratals år sedan var ju hästkött förbjudet att äta i Sverige, detta för att skydda hästarna som behövdes i krig mot den svältande befolkningen.
Fortfarande är det människor som svälter – av olika anledningar. Att skänka köttet till behövande borde vara en bättre gärning än att elda upp detsamma! Anna Maria Bildt driver denna linje, vi får hoppas att det blir med framgång!
I avvaktan på resultatet så kan vi ju roa oss med ”Täby Kalops” eller hästflocken som ropar ”Run, so they not Find us”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0