Lucka 52 i New Delhi

I dag håller jag på att planera vilka sevärdheter jag måste se i New Delhi. I Agra blir det förstås Taj Mahal och någon helig plats i Dayalbagh, någon plats som min indiske vän har e-mailat om.

Men vad papper och biljetter det blir! Jag får försöka samla allt, så jag inte glömmer något. Först tågbiljetter, Arlanda express, flygbiljetter, Dayalbagh hotel, Hotel Grand Plaza och så visumet förstås. Försökte förgäves lösa biljetter till tåget mellan Delhi och Agra, men det var tji. Flera andra vittnade också om detta problem men tipsade om "Lucka 52", International Tourist Bureau på järnvägsstationen i Delhi, där de ordnar biljetter med kort varsel även till fullsatta tåg.

Jag har också blivit varnad för "hjälpsamma människor" i Indien. Människor som berättar att "Lucka 52" nu är stängd osv. Påminner litet grand om Egypten faktiskt.Jag kommer ihåg när jag fotade en vakt på kamel vid pyramiderna och han sedan jagade mig för att få betalt för fotograferingen!

Visst ja, inträdet till konferensen får jag heller inte glömma! Var har jag nu det?

Det känns i alla fall rätt skönt att momsdeklarationerna är klara, fastighetsdeklarationen som kom i fredags likaså. Men jag måste ju göra en momsdeklaration till innan jag åker, för när jag kommer hem har ju tiden gått ut.

Postern är jag väldigt nöjd med fastän den innehåller en motsägelse, något av Schrödingers katt, både död och levande. Visst ja, jag måste också beställa tid för kopiering av postern på ABA, Wennergrens center, på avresedagen. Ja den blir nog full dag den dagen också och jag kommer säkert att vara mycket nöjd när jag 20,10 på kvällen sitter på Indienplanet i Helsingfors.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0