Fem sekunder och gott svenskt slut

I fem sekunder tittade solen fram... sedan blev den borta igen. Men vad vi är beroende av ljuset! Allt går ju så mycket lättare när solen skiner och temperaturen inombords stiger. Nu går vi i alla fall mot ljusare tider!

Fick ett reklamblad framför mig och började läsa på nyårsmaten: Hummer från Nordamerika, Amerikansk sikrom, oxfilé från Brasilien, avokado från Chile, fikon från Brasilien, vitlök från Spanien, granatäpple från Turkiet, Italienska charkvaror, kalventrecóte från Irland, entrecóte från Brasilien, lammytterfilé från Nya Zeeland och oxfilé från Brasilien. Vinet kommer förmodligen från Australien och skumpat från Frankrike. Skulle vi inte äta svensk mat? Vill vi inte ha öppna landskap och arbetstillfällen kvar? Vad blir det för miljöpåverkan av dessa transporter? En bonde lär sysselsätta tio övriga som sysslar med livsmedel. Så det är ju en anselig mängd arbetstillfällen det rör sig om.

Annars väntar jag fortfarande på email - kapitel till "Essays on Consciousness: Towards a New Paradigm in Science", som skulle komma senast till årsskiftet. Skall jag påminna - eller är det bättre att inte tjata?

Året går nu obönhörligen mot sitt slut, ett händelserikt år har det varit både privat, nationellt och internationellt. Kanske känner jag mig litet som Marja i Myrom vars broderi är en enda stor biografi. Nu har jag varken tid eller talang att göra något eget broderi men jag vill tacka mina läsare för 2013 och verkligen önska ETT RIKTIGT BRA OCH ROLIGT 2014!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0