Portad på www.ingridfredriksson.com

Jag har nu i flera veckor varit portad på www.ingridfredriksson.com! Jag vet inte vad jag gjort för fel, men mina inlägg accepteras inte. Och detta började innan 36 fruar… Så nu får ni läsa min blogg här i stället.
Denna fantastiska vecka har det varit KOSLÄPP! Marja i Myrom har varit med mig i två dagar och signerat och ritat i varenda bok! Helt otroligt! Hon ritade så hon blev alldeles trött, ”nu får jag nog ge mig, för nu är jag alldeles skakig”, sa Marja.
Dessutom hade hon gratis ansiktsmålning för alla barn (och det är vi ju allihopa). En del blev fjärilar, andra blev fladdermöss, med och utan huggtänder. En grabb ville bli fladdermus, men han tyckte att huggtänder var litet för läskigt…
Jag hade ju börjat skriva om min resa i Holland. Ja, det låter ju nästan som hemmaplan om man jämför med Indien, men varje ställe har sin tjusning.
Dagen därpå, på konferensen, pratade Elisabet Sahtouris och John Hagelin samtidigt. Vilken skulle jag välja? Jag hade hört dem båda tidigare, Elisabet i San Francisco och Hagelin i Indien. Det blev Elisabet Sahtouris, som pratade om VISTA. Om man frågar en person var han får sina nyheter ifrån + vilka fem böcker hon/han värderar högst får man reda på exakt vilka värderingar personen har och kan på så sätt veta hur han kommer att reagera. Klokt! Vi hade grupparbete också, jag tillsammans med en tjej, som var biofysiker från Kroatien och en datakille från Israel.
Sedan talade Menas Kafatos, han hade inte sin söta fru med sig nu, som han haft i Indien. På kvällen var det öppningsfirande med Mauritzio och Zaya där vi fick veta att på denna konferens var det folk från 27 länder”. Sedan följde ett jättebra och roligt föredrag av Lothar Schäfer. Han hade förresten en ny bok –med förord av Deepak Chopra. Just vad jag tänkt för min kommande bok ”Essays on Consciousness”.
Fredag var det Susan Blackmores tur att tala. Susan är ju en av medförfattarna i min bok ”Aspect of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind”. Susan hade en ny förstasida till ”slidsen”, den hade hennes son gjort, sa hon.
Jag väntade spänt på Jan Pilotti, som skulle tala om ”Consciousness – Spacetime, samma som han skrivit om i min kommande bok ”Essays of Consciousness”. Jan Pilotti kom tyvärr inte, men det var en svensk till med på konferensen och så var det gemytliga danskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0