Lillerudsdagarna

Nu har jag kommit hem efter andra dagen på Lillerudsdagarna. I år var det 39:e året de anordnade dessa trevliga dagar. Och vädret var ju bara fantastiskt! Det var Marja i Myrom som tipsade mig om dessa dagar, helt passande för "Rosa, Lyckans ko!" en verklig berättelse om hur kor har haft det sedan 1940 till nu. Tack för detta Marja! Tack till Lillerud och tack alla som besökt min monter!

Så mycket roligt det fanns för barnen också! Lyckades hejda mig så att jag inte kröp in i halmgrottan, men roligt såg det ut att vara!

Men, jag var ju inte riktigt klar med min berättelse från Holland, nu har jag i alla fall kommit till hemresan.

Jag skulle checka in för hemresan. Det var bara det att det inte gick att skriva ut något på ”kunddatorn”. Jag skulle skicka ett mail till receptionen, men det kom ju inte fram… Fyra personer jobbade i en timme med att ordna detta. Till slut fick jag följa med en tjej till hennes dator, och då var det inga problem.

Dagen avslutades med gemensam middag. Fick dubbel dos av vinet eftersom damen, en forskare från England, som satt bredvid mig inte drack alkohol men gärna tog ett glas till mig.

Det blev ganska sent när jag på kvällen tog en skogspromenad och gick, ja vad tror ni, nästan vilse.

På hemvägen blev jag stoppad av en konferensdeltagare som kände Stephen Hawking och Roger Penrose samt skrivit ett 60-tal böcker. ”Är det du som är den berömda Ingrid Fredriksson”, frågade han och sa att ha sett min bok. Ja ja, berömd och berömd får jag väl ta med en nypa salt, men det var ju roligt att han i alla fall sett min bok! På hans kort läste jag Sausalito, den fina by på andra sidan Golden Gatebron, som jag var för lat att trampa fram till när jag tog min cykeltur i San Francisco.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0