Författare på New York börsen - och utanför

Nästa dag, fredag, skulle menas Kafatos tala. Jag måste ju prata med honom och han måste ja få en bok ”Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind”, men mina böcker hade ju inte kommit. Den bok jag hade tagit med mig och haft på posterutställningen hade Henri (professor från Indien) fått låna. Knackar på, men inget svar. Äntligen hade hans dörr kommit upp på en glänt. Knackar på igen och nu kommer Henri klädd i badlakan och lämnar tillbaka boken.
På eftermiddagen när Deepak Chopra skall prata blev vi hänvisade till rummet vid sidan av – med TV bild på talaren, men vi vägrade. Nu hade mina böcker kommit! River upp paket, plockar upp böckerna och lägger dem på bordet. Sätter mig på lådan… men då kommer man in med stolar. Deepak pratar och håller meditation. Efteråt tar jag två böcker och skrev ett brev till Deepak där jag ville att han skulle hjälpa till att marknadsföra ”Aspects of Consciousness” samt skriva ett förord eller något till nästa bok där Menas var med. Jag bad också Menas att fråga Deepak, Menas ville ha sin bok skickad, det skall han få. Vi fick gå ut för nästa talare skulle börja… Men Deepak kom ihåg att jag skulle publicera en bok, det hade jag sagt i Arizona i fjol, och han var glad över att få en. Skickar vidare min kamera så att jag får ett kort på två författare varav den ene är bästsäljare på New Yorks bokbörs.
Även Stuart Hameroff och Vishal Shani fick var sin bok. Sedan när jag kom ut frågade ett amerikanskt par om boken var fri. Nej, McFarland tar $ 65 för den men jag hade tänkt att ta 40. Jag får dedicera deras bok och får $ 40. En annan kommer och lämnar tillbaka sin bok och det blir den enda jag har kvar för bordet var tomt… Ja, det kvittar ju, boken var spridd till intresserade…
Mycket nöjd med dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0