Räv, älgar och äpplen

I fredags när jag gick ut får jag se en räv, i yvig vinterpäls, sitta och titta upp i grannens äppleträd med sommarfrukt. Inte en enda sommarfrukt låg det på backen, både grannen och älgarna gillar dem skarpt. Då gick Mickel vidare till vinterfrukten, lägger sig ned och börjar äta av äpplena! Jag hade bakhåll med kameran, som jag snabbt sprungit in efter, men när jag försökte mig fram försvann räven blixtsnabbt. Jag visste inte att rävar åt äpplen – men de är ju i alla fall inte lika sura som rönnbär!

I går kväll hörde jag älgarna i trädgården, de var vid ”åkerapeln” så jag smyger mig fram för att åtminstone få se siluetterna av dem i mörkret. I detsamma smäller ett skott av! Hörde hur älgarna flydde ner över åkern och när jag tittar efter i dag var stängslet helt nedrivet. Undra på det! Jag blev ju litet rädd jag också!

Annars har det fortsatt gått i ”Medvetandets” tecken, jag har lämnat in böcker till Claras, köpt vadderade påsar och frimärken och skickat iväg en del böcker. Sedan fick jag ett email från Elizabeth Raucher där hon gärna ville ha posters att göra litet reklam med. Och så är det min kommande bok jag har en hel del arbete med. Men jag hade inte hört något om bokmässan, utan jag (e)mailade och frågade. Då hade brevet där jag anmälde mig till båda bokmässorna inte kommit fram! Posten kommer inte längre som ett ”brev på posten” och tåget går inte längre ”som tåget”. Det var nog bättre förr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0