Einstein, David Bohm och Karl Pribram

Vad glad man kan bli över några email! Som emailet från Karl Pribram, där han gratulerade till min nya bok och såg fram mot att få läsa den! Albert Einstein hade en diskussionspartner, David Bohm, som i sin tur hade en diskussionspartner, Karl Pribram. Karl Pribram höll ett charmant föredrag i Salzburg 2007, där han hade sina glasögon som han lade framför overhead apparaten och då kom bilden fram. Vid ett annat tillfälle reser han sig upp och säger till Stuart Hameroff, prof. em. : ”Det där sade jag innan du var född”!

Andra emailare som gjort mig glad i veckan är Abi Montefiore, allt i allo på universitetet i Tucson,som liksom Gustav Bernroider  på universitetet i Salzburg gratulerade till ”Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind”. Gustav lovade också att nu skulle det bli av, han skulle skriva en uppsats till uppföljaren, som jag planerar.

Ett annan email som gjorde mig glad var från Richard L. Amoroso. Han berättade att boken redan fanns på tio bibliotek i USA och med denna hastighet skulle den inom ett halvår finnas på 100 bibliotek. Det är förlaget, McFarland, som är ett akademiskt förlag, som är duktiga på att få ut sina böcker på (universitets)biblioteken.

Annars har det varit höstdagjämning och dagarna blir allt kortare och kyligare. Jag är nog ingen höstmänniska egentligen. Vi människor borde nog göra som fåglarna – flytta söderut på vintern. Ja, jag såg länge ladu- och hussvalor, men de satt på telefontrådarna, de samlade väl ihop sig, för nu är de borta. Eller varför inte som björnarna, gå i idé? Men först måste man äta upp sig och sedan måste det bli ”björntork”, så att mossan blir torr. Björnen vill inte ha vått underlag när han samlar ”sänghalm” inför vintern. Vi får väl se hur det blir…   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0