Tornsvalor, sommar och svensk-rysk forskning

Tornsvalorna har kommit! Oh, vad härligt, tornsvalorna är här och då är det sommar i tre månader. Fantastiskt egentligen hur de kan hitta till rätt takpanna efter att ha flugit från Karnak i Egypten och hit till Sverige för att bygga bo och fortplanta sig under ljusa sommarnätter.

Hur vet jag att de är i Karnak? Jo, jag fick faktiskt höra deras läte "srii srii" när jag var i Egypten en novembermånad. Det lät välkommet och hemtamt. Nu vet jag ju inte om det var "mina" tornsvalor jag såg, men ändå är det liksom litet av barndomens känsla som återvänder när jag ser dessa seglare som kan både sova och flyga på en gång.

Jag har annars roat mig med att skriva ut och samla ihop mina kapitel till min uppföljande bok om Consciousness. Åtta kapitel har jag klara... men jag måste skriva några påminnelsemail och skicka iväg och sedan skall jag samla ihop de likartade kapitlen. Jag kommer förmodligen att börja med fysik, sedan blir det litet consciousness och DNA och så har jag ju Kersti Wistrands intressanta kapitel "Swedish-Russian Research: Near Death Experiences and other transpersonal experiences among women during childbirth, and spiritual midwives of olden times". Ja, det skall nog blí en bok...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0