Menas Kafatos, Nature och Highland Cattle

Sommaren har tagit slut! Nja, det är väl bara tillfälligt får vi hoppas. Men nog känns det litet kyligt när det är 20 grader kallare än det varit tidigare. Av någon anledning kommer jag att tänka på Ingmar Bergmans mamma som skrev dagbok – nåväl dagböcker. Hon hade en positiv dagbok, där hon skrev om allt som var bra, sedan hade hon en negativ dagbok, där hon skrev om saker som de verkligen var. Den positiva dagboken var ju tänkt för offentligheten, medan den verkliga gömdes undan.

Men det är ju bra datorväder i alla fall! Jag håller på att samla ihop artiklarna till ”Aspects of Consciousness II”, men det tar litet tid innan jag har allt samlat. Det är inga dåliga namn jag har!   Menas Kafatos skulle resa hela juni och ville ha en påminnelse när han kom hem igen. Det skall han gärna få, en sådan författare måste man vänta på. Jag tittade i ”programboken” från Toward a Science of Consciousness där professor Menas tog upp en hel sida med vem han var och vad hade gjort, bl a  postdoktoral work på NASA Goddard Space Flight Center och sedan hade han skrivit mer än 250 vetenskapliga artiklar. Jätteintressanta saker!

Sedan har jag försökt skriva en artikel till Nature!  Naturligtvis kommer den väl inte in, men har man inte försökt skicka något kan det ju aldrig komma in något heller…

Sonen har försökt flytta och skilja isär sina Highland Cattle också. Jag säger bara försökt, för helt lyckat har det inte blivit – inte än i alla fall. Ibland ligger mamma Bergmans verkliga dagbok nära till hands… åtminstone när man sprungit efter kor hela dagen, hållit på att drunkna i leran, korna ätit upp äpplena och brödet men är fortfarande kvar på samma ställe, utan mat. I dag kom i alla fall sonen med ensilagebalar. Tänk, riktigt syrade luktar de nästan som tobak. Jag kommer ihåg doften från de Boy och Bill jag smygrökte som barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0