Amna Alfakini, läkare och professor i Sudan

Amna Alfakini, läkare och professor i Sudan hade skrivit färdigt sitt kapitel om Consciousness in the third millennium till min nya bok, Aspects on Consciusness II. Nu frågade om hon skulle e-maila det eller ta det med till Tucson. Jag föredrog att få det e-mailat och i dag kom det.

Men – det skulle ju vara 15 000 ord och här var det bara dryga två! Vad göra? Skall jag förklara för henne en gång till eller skall jag lägga in hennes kapitel i ett som jag skriver så att det sammanlagt blir 15 000 ord?

Ja, det tål att tänka på, denna underbara vårdag när jag varit ute och sprungit och sett två tranor och sedan har jag rensat i rabatterna. Det stack upp något blått i en lövhög i ett rabatthörn. Jag krafsade undan löven och väntade mig att jag skulle hitta en systembolagspåse. Men det var blå krokus i massor! Just utslagna och till glädje för både mig samt vårens första humlor.

Sjön håller på att gå upp också, denna marsdag med 13 plusgrader och strålande sol, men i natt var det minusgrader så jag fick springa på en delvis frusen väg. Men så kommer vårsolen och tinar upp allting. Vi har övervintrat en gång till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0