Index i midsommar

Jag skrev en blogg om H2O, bara vanligt vatten, som en av mina böcker heter. Det var bara det att den bara försvann. Jag fattar inte hur saker och ting bara kan försvinna, men någon talade om för mig att det beror på ”brukar-error”.  Boken är faktiskt illustrerad av Hans Arnold, skräckens mästare ni vet, han som på sin tid ritade ”Veckans Chock” i Vecko-Revyn. Vattendroppen blev faktiskt hans sista illustration innan han dog i oktober 2010 – den veckan jag cyklade över Golden Gate bron i San Francisco.

Sedan fick jag ett email från McFarland. Min bok, ”Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind”  skulle nu tryckas men först skulle jag provläsa den och skriva ett index. Det dugde inte med något datorskrivet index – det finns ju annars program för sådant, men nej, jag skulle gå igenom kapitel för kapitel och skriva ned betydelsefulla ord och namn.  Så det var bara att sätta igång.

Men det är väl konstigt egentligen, min bok säljs sedan länge på Amazon.com och på McFarland och nu skall den tryckas! Manuset såg i alla fall bra ut och nu har jag indexet klart för de första, Russell Targ och Elizabeth A. Rauscher. Jag blir glad ju fler som går in och ”gillar” den på Amazon.com. Ni får lita på mitt ord att den är värd att gilla! Det är faktiskt 11 uppsatser av 12 välkända personer från hela världen som har tänkt till om Consciousness – medvetande.

Nu kommer midsommaren, efter den går vi mot mörkare tider, som min son påpekade, inte alltför positivt. Men dessförinnan skall vi ha en underbar sommar! Med sol, bad, tornsvalor och nöjda kor som njuter sin middagsvila. En riktigt skön midsommar önskar jag er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0