Bredband och kor

Så har jag då dragit av mig ylletröjan och tagit sommarens första dopp. Inte var det varmt precis, men det hade det goda med sig att man frös inte när man kom upp. Nej, då kändes det riktigt behagligt.

Annars har veckan gått i gästernas tecken, förutom i förrgår då räkningen av kor ställde till vissa problem.  Det var i en grupp utan horn, Hereford-Simmental, det skulle vara 22 djur (inkl. tjuren) men vid räkningen blev det bara 21 st.

Larm till sonen, som kom och räknade, 22 st, så då var allt frid och fröjd igen. Men då hade man redan hunnit tänka ut vad som kunde ha hänt den förlorade. Naturligtvis hade hon fastnat i det sanka diket inne i skogen! Ja, fantasin flyger fort iväg, men som sagt, räkna kor är inte så lätt det.

Man räknar och räknar, men kor står ju aldrig stilla, en mindre gömmer sig bakom en större och de rör sig ständigt. Svärdottern hade rätt när hon sa att det berodde på felräkning. Uppväxt med kor har hon varit med om sådant tidigare.

Sedan är det bredbandet som gäller i Sillerud nu. Sista anmälningsdag är den 31 juli så det gäller att få alla med. I dag har jag kopierat kartor och information och lagt i ca 15 brevlådor, de flesta fritidsgäster.  Jag har också informerat om Dieter, ansvarig tysk. Det är ju tryggare för tyskar att få information av en landsman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0