Medvetande till salu!

Nu har det gått i medvetandets tecken hela veckan. Som författare fick jag beställa ”Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind” till rabatterat pris (om man köper många). Det gjorde jag och böckerna har redan kommit! Nu har jag alltså böcker att sälja till lägre pris än både Bokus och AdLibris! Och det kan behövas, för boken jag tyckte att boken var dyr, 65 US dollar! Jag kan sälja den för 450 svenska kronor + frakt, säg 490 med vadderad påse. (Det är väl inte fint att konkurera, men jag vill ta vara på möjligheten att du som kund får den litet billigare)

Sedan fick jag rapport om att ”H2O Bara vanligt vatten” sålt bra i juli. Som om det inte kom nog med vatten i semestermånaden! Skämt åsido, är det ju roligt när böckerna blir lästa! Men då måste de ju marknadsföras också , om ingen vet om dem spelar det ju ingen roll hur bra de är. Så under några dagar nu har jag emailat till dem som brukar besöka ”Toward a Science of Consciousness” och talat om att ”Aspects of Consciousness” har kommit ut. Jag har alltså skrivit 368 mailadresser och skickat ett och ett email. Det är nog inte så man skall göra, men jag kände ju en del av dem jag emailade till så då ville jag göra det litet mer personligt… och så är jag ju inget datafreak precis… Men det lönar sig, jag har fått många svar och en del har redan beställt boken.

Nästa vecka åker jag till Stockholm och Uppsala för ett möte. Jag tänkte ta tåget från Karlstad för det går ju litet fortare, men då byggde de om efter linjen så det var bussar och fördröjningar. Nej, tåget går inte längre som tåget, så nu skall jag åka buss i två dagar i stället. En dag upp till Stockholm och en dag hem. Det skall bli skönt att inte göra någonting… men det var klart, jag har inte hunnit läsa igenom allt för Uppsala än utan det får bli på bussen. Hoppas att jag inte får alltför socialt sällskap…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0