Aspects of Consciousness - Nu ute!

ASPECTS OF CONSCIOUSNESS: Essays on Physics, Death and the Mind, min bok, är nu ute!!!!! I onsdags eftermiddag tittade jag som vanligt på http://www.mcfarlandpub.com/book-2.php?id=978-0-7864-6495-1 och väntade mig att jag skulle få se att boken var tillgänglig ”Fall/Vinter 2012”. De hade ju nyligen ändrat från ”Spring/Summer” till vinter, men nu står det att den är ”Available for immediate shipment”. Jag tror knappast mina ögon! Sedan får jag ett email med gratulationer från McFarland och då var det dags att öppna den mousserande flaskan, som så länge legat på kylning och ta fram de höga blågröna glasen jag en gång fått i julklapp.

Jag har också meddelat några av medförfattarna, det är 12 stycken, vetenskapsmän och författare världen över den glada nyheten. En av medförfattarna är Susan Blackmore. Jag kan inte annat än dra på munnen åt händelsen i Tucson när Susan och Deepak Chopra satt på scenen i en diskussion. Susan tände på alla fyra, ”det där är inte vetenskap”, sa hon till Deepak. Här hjälpte det inte att ligga etta på bokförsäljningslistan inte, skriver man inte vetenskap så är det inte vetenskap, även om man heter Deepak Chopra och ligger i topp.

Jag hoppas i alla fall att min bok skall läsas av såväl vanliga dödliga som av professorer från när och fjärran! Jag har själv inte fått den än utan väntar med spänning på paket från Nord Carolina. Tog de med mitt foto på Karl Pribram och Henry Stapp eller ej? Vi får vänta och se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0