Påsk och blåst från Nifelhem

Påsk och blåst från Nifelhem, ett ställe mellan eldens och köldens värld – närmare köldens skulle jag tro. Men i morron bitti åker jag från Gardermoen till Arizona. Jag har aldrig flugit från Gardermoen tidigare, men eftersom det var påskdagen och jag inte ville åka på påsklördag så fick det bli Gardermoen den här gången. I morron kväll är jag framme och på måndag morron skall jag lyssna på Alexander Graur.

En svensk professor, som skriver på Consciousness II, en uppföljning till Aspects of Consciousness bad mig hälsa till David Chalmers, som han jobbat tillsammans med 2009, men jag såg inte Chalmers på föredragningslistan, vi får väl se om han dyker upp.

Efter folk och mat är jag ganska trött nu och inte blir jag precis piggare av att familjen föreslår att man skall sätta mig på en buss i Årjäng kl fyra morron bitti!  Då får jag gå upp halv tre – nej, det är inte min melodi, och sedan blir klockan 10 på kvällen, lokal tid i Arizona innan jag är framme men då skiljer det nio timmar, så här hemma är det måndag morron. Alltså innan jag lägger mig kan jag ringa och säga att nu är jag framme.

Okej, väskorna är packade, pappren är med och sedan skall jag ta poster-rullen på ryggen så det ordnar sig säkert. Den 19 april är jag hemma igen för en ny blogg, jag tror inte jag skall vara uppkopplad på telefonen heller, för det brukar bli väldigt dyrt när man kommer hem.

Trevlig fortsättning på helgen önskar jag er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0