Nyladdat - utan tomhylsor

Våren har kommit av sig denna första april utan aprilskämt – ja, jag hörde visst att Eskil Erlandsson, landsbygdsministern, skulle bli ny försvarsminister. Lika bra det, kanske.

Annars ger som sagt vädret övrigt att önska, men det är väldigt passande att sitta inne och deklarera och bokföra, ja jag var ute en liten sväng när vinden tjöt förbi husknutorna medförande ett och annat hagelkorn.

För att bli på bättre humör tar jag nu istället sifferpauser med att titta på programmet  i Tucson. Jag åker ju på nästa söndag och kommer fram på kvällen lokal tid, sedan vill jag vara med på Alexander Graurs inledning på måndag morron. Sedan fortsätter programmet med Deepak Chopra och Susan Blackmore – Susan har ju skrivit ett kapitel i min bok ”Aspects of Consciousness”, som skall komma ut i dagarna. Sedan är det middag med Deepak Chopra, men den har jag inte löst biljett till, jag måste först se hur det blir med jet legen…

Det kommer i alla fall att bli en intensiv vecka med 600 vetenskapsmän och intresserade från hela världen. Men någon sekund skall det väl i alla fall bli över till den härliga poolen! Och inte är jag rädd för regn heller, Tucson har ju 350 soldagar om året och då vore det väl attan om det skulle regna när jag är där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0