Tornsvalor och ambassader

I fredags kom så torsvalorna. Deras välkända ljud hördes när de kom seglande över mitt huvud när jag var på väg till ljugarbänken med morronkaffet. Nu är det sommar!

Sen var jag till Karlstad tillsammans med ambassadörer för kvinnors företagande. Vad många duktiga kvinnor dett finns!Men själv har jag litet svårt att komma in på Ambassaden, den digitala mötesplatsen. Jag har ju olägenheten att glömma bort hur jag gjorde förra gången och sedan är det tjii. Ja, jag ber om ett nytt lösenord, men inte kommer jag in inte.

Jag skulle skriva litet mera om Stockholm också. Där var ju bl a Peter Fenwick, d v s det var "den riktiga" Peter Fenwick, honom jag försökte maila till och be honom skriva ett kapitel i min bok om consciousness. Men jag kom hela tiden till en annan Peter Fenwick, i Austrailen. Nu fick jag chansen att träffa "den rätte" Peter Fenwick och be om ett kapitel till Consciousness II.

Sedan kände jag på mig att jag hade för litet mycket oskrivet, började gårdagen med att skriva om regionfrågan ur företagarsynpunkt och gick sedan vidare och med den stackars äldre dam som misshandlats av sjukvården, patientförsäkringen och advokater. Kanske skall jag prova och se om hon kan få rättsskydd via hemförsäkringen? Hoppas det går att lösa på något sätt för hon är verkligen värd all hjälp hon kan få.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0